Nieuwe topman voor Gibson

Van spijkerbroeken naar gitaren

Muzieknieuws 24-10-2018 15:00

Gibson heeft een nieuwe CEO aangesteld. James Curleigh (hoofdfoto) was jarenlang directeur van Levi Strauss & Co en hij maakte deel uit van het wereldwijde managementteam van het kledingmerk. Zijn nieuwe taak is om Gibson weer op topniveau te krijgen qua verkopen en kwaliteit.

Het laatste jaar was er veel te doen rondom Gibson Brands, Inc. Onlangs maakten we al bekend dat het gitaarmerk een doorstart gaat maken en per 1 november staat er een compleet nieuw team met een goedgevulde bankrekening klaar om Gibson weer succesvol te maken.

James Curleigh, JC voor vrienden, was jarenlang de grote man achter het bekende kledingmerk Levi Strauss & Co, oftewel Levi's. Per 1 november is hij officieel president en chief executive officer van Gibson. 

In een eerder bericht op deze site hebben we Nat Zilkha aan je voorgesteld. De Gibson-gitarist is woordvoerder van de raad van bestuur en vertegenwoordigt KKR, de grootste aandeelhouder van het merk. Cesar Gueikian - ook een gitarist -  wordt CMO (chief merchant officer), Kim Mattoon gaat aan de slag als CFO (chief financial officer) en Christian Schmitz wordt CPO (chief production officer). De laatste was de afgelopen jaren al actief bij Gibson, in een poging het merk weer op de rails te krijgen. 

JC: 'Als muzikant heb ik mijn Gibsons altijd gekoesterd en ik heb zeer veel respect voor Gibson als iconisch merk en voor de mensen die op Gibson spelen. Het merk is altijd een pionier geweest als het gaat om vakmanschap en innovatie en het is verantwoordelijk voor het geluid van vele generaties muzikanten de afgelopen honderd jaar. Het is een eer om een leidende rol te spelen bij dit iconische merk.'

JC sprak ook over de toekomst: 'We staan aan de vooravond van een nieuw tijdperk voor Gibson, dat verder zal bouwen op basis van de iconische status en wat er in het verleden bewezen is. We focussen ons op de toekomst, met een frisse start, een gezonde financiële basis en een nieuw team dat ervaren, toegewijd en gepassioneerd is. Als toonaangevend merk hebben we nu de kans, maar ook de verplichting om opnieuw succes te krijgen samen met onze fans, partners en het hele wereldwijde team. Ik heb er vertrouwen in om Gibson op een goede manier de toekomst in te leiden.'


Foto: Woordvoerder Nat Zilkha in zijn tijd als actief muzikant. Met een Gibson natuurlijk.

De eerder genoemde Nat Zilkha: 'JC Curleigh is een rockster als het gaat om het begrijpen van de klanten, het vormen van een markt, het werken met winkels en het verder uitbreiden van wereldberoemde merken.' 

Gibson zal per 1 november 2018, onder toeziend oog van moederbedrijf KKR met de herstart beginnen.

Gibson-website

zoeken
zoeken